Carta de Serveis
Et proporcionem la nostra carta de serveis en format pdf. Fes clic al botó i descarrega.
Residencia Meran és una organització amb personalitat privada i autònoma, dedicada a oferir serveis a les persones majors de 65 anys. Compta amb servei de residència assistida i de centre de dia. És centre col·laborador del Departament de Drets Social de la Generalitat de Catalunya i ofereix un total de 28 places públiques i 22 places privades (PEV) de residència i 10 places privades de Centre de dia.
1. Identificació
Residencia Meran, S.A.
A61778486
Província de Barcelona
Iolanda Carrillo Astorga – Directora Tècnica
Correu: ica704@hotmail.com
Dra. Anna Maria Vall
Passatge Riu Mogent nº1, 08917 – Badalona
Permanent
Telèfon: 93.460.40.00
Correu: ica704@hotmail.com
2. Missió i compromisos
Oferir una atenció integral a la població de gent gran i contribuir a la millora de la seva qualitat de vida i la del seu entorn familiar a través de la prestació de serveis assistencials orientats a potenciar la seva autonomia.
Els compromisos que caracteritzen en el nostre servei són:
- La qualitat dels serveis com un dret de la persona atesa, mitjançant el treball d’un equip multidisciplinari que persegueix sempre l’assoliment de les seves expectatives, treballant amb respecte, transparència, creativitat i innovació.
- L’orientació a l’usuari del nostre sistema de gestió, aplicant el model d’atenció centrada en les persones (ACP), en la seva capacitat i participació.
- La gestió dels recursos necessaris i suficients per tal de garantir el compliment dels requisits legals, així com altres requisits aplicables a totes les activitats professionals, instal·lacions i serveis prestats.
- Consensuar amb els usuaris tots els aspectes del seu dia a dia com les activitats mensuals i la planificació dels àpats.
- El desenvolupament personal i professional de les persones de la nostra organització, artífexs del nostre èxit i pilar fonamental del nostre sistema i forma d’operar.
- La responsabilitat social en les nostres activitats, per assolir un impacte en la societat i el medi ambient treballant amb els usuaris el nostre hort urbà.
- Reunions mensualment amb l’equip multidisciplinari per mesurar el grau d’assoliment dels compromisos.
3. Oferta de serveis i requisits per sol·licitar-los
3.1. Servei de residència
El servei de residència està pensat per persones que necessiten una supervisió permanent.
És un servei adreçat a persones grans que necessiten organització, supervisió i assistència en les activitats de la vida diària.
>> Nombre de places: 50 (28 de públiques i 22 de privades).
3.2. Servei de centre de dia
El servei de Centre de Dia te com a finalitat la estada diürna dels usuaris combinant les cures diàries entre el centre de dia i el domicili del usuari.
>> Nombre de places: 10 places privades
>> Horari: de dilluns a diumenge de 8:30 h a 19.30 h
Requisits per sol·licitar els serveis
Plaça pública: Cal sol·licitar a l’Àrea Bàsica Serveis Socials (ABSS) de cada població la sol·licitud de reconeixement de dependència. Un cop reconegut el grau de dependència, pot fer la sol·licitud de plaça. El nostre Treballador Social obrirà un document de sol·licitud i l’inclourà a la corresponent llista d’accés i ho comunicarà al professional de referència de l’ABSS. Aquesta llista serà la que marcarà l’ordre d’ingrés al centre.
Plaça privada: Cal fer la sol·licitud directament al centre, on se l’inclourà a la llista corresponent, que serà la que marcarà l’ordre d’ingrés al centre. Per fer efectiva la sol·licitud, cal complir unes condicions mínimes necessàries, que són:
A.1.) Característiques del sol·licitant:
- Tenir complerts els 65 anys (excepcionalment seran admeses persones menors de 65 anys quan els informes mèdics i socials manifestin que la situació d’atenció de la persona no pot ser atesa per cap altre recurs o servei. Sempre haurà de ser aprovat per la Comissió de Direcció i la aprovació del Consorci de Serveis Socials de Barcelona).
- No patir trastorns mentals greus o quadres psiquiàtrics que impedeixin la con- vivència.
- No patir malalties greus que requereixin atencions mèdiques i sanitàries continuades.
- No partir estats físics pal·liatius i/o terminals que requereixin atencions sanitàri es continuades.
- No estar afectat per malalties infeccioses i contagioses.
A.2.) Valoració del treballador social del centre per determinar la prioritat d’ingrés (urgència social).
4. Formes de col·laboració i participació dels usuaris en la millora del servei
- Reunions PIAI: Aquest pla individual es la millor eina per millorar la qualitat del nostre centre i establir una via de comunicació directa entre tots els col·lectius implicats que en formen part (usuaris del servei, familiars dels usuaris, professionals del centre).
- Amb aquestes reunions interdisciplinari mensuals aconseguim arribar acords entre usuaris, familiars i professionals implicats en la consecució d’objectius.
- Enquestes de qualitat del servei: Enquestes fetes a les famílies i usuaris per analitzar la qualitat del servei que es dona dia a dia.
- Reunions individuals amb usuaris i famílies: Reunions amb Treball Social amb familiars i usuaris a fi de escoltar les seves peticions per millorar el servei.
5. Gestió de queixes i suggeriments
- La nostra Entitat disposa d’un circuit per resoldre les queixes i suggeriments que poden fer les famílies o usuaris a traves d’aquest canals:
- Es pot demanar dia i hora amb l’equip tècnic per parlar de qualsevol assumpte i/o escrits dirigits a la Direcció de la residència amb resposta en un termini de 48 hores. (Sense comptar cap de festius i caps de setmana).
- Aportacions en qualsevol dels canals de comunicació establerts per Drets Socials a través d’instàncies genèriques i/o a través del formulari de suggeriments i queixes que tenim a la disposició dels usuaris i familiars.
6. Normativa
- Estatut d’autonomia de Catalunya, 2006. DOGC núm. 4680, de 20 de juliol de 2006.
- BOE núm. 172, de 20 de juliol de 2006.
- Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials de Catalunya. DOGC núm. 4990, de 18 d’octubre de 2007. BOE núm. 266, de 6 de novembre de 2007.
- Llei 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic. DOGC núm. 4691, de 4 d’agost de 2006. BOE núm. 201, de 23 d’agost de 2006.
- Llei 18/2003, de 4 de juliol, de suport a les famílies. DOGC núm. 3926, de 16 de juliol de 2003. BOE núm. 189, de 8 d’agost de 2003.
- Llei 11/2001, de 13 de juliol, d’acolliment familiar per a persones grans. DOGC núm. 3437, de 24 de juliol de 2001. BOE núm. 206, de 28 d’agost 2001.
- Llei 22/2000, de 29 de desembre, d’acolliment per a persones grans. DOGC núm. 3304, de 12 de gener de 2001.
- Decret 205/2015, de 15 de setembre, del règim d’autorització administrativa i de comunicació prèvia dels serveis socials i del Registre d’entitats, serveis i establiments socials. DOGC núm. 6958 de 17 de setembre de 2015.
- Decret 31/2014, d’11 de març, del Consell de la Gent Gran de Catalunya. DOGC núm. 6581, de 13 de març de 2014.
- Decret 182/2003, de 22 de juliol, de regulació dels serveis d’acolliment diürn de centres de dia per a gent gran. DOGC núm. 3940, de 5 d’agost 2003.
- Resolució BEF/3622/2003, de 4 de novembre, per la qual es dona publicitat a l’Acord del Govern de 8 d’octubre de 2003, pel qual s’estableix la Carta de drets i deures de la Gent Gran de Catalunya. DOGC núm. 4021, d’1 de desembre de 2003.
- Ordre BSF/130/2014, de 22 d’abril, per la qual s’estableixen els criteris per de- terminar la capacitat econòmica de les persones beneficiàries de les prestacions de servei no gratuïtes i de les prestacions econòmiques destinades a l’atenció a la situació de dependència que estableix la Cartera de Serveis Socials, i la participació en el finançament de les prestacions de servei no gratuïtes. DOGC 29 d’abril de 2014, núm. 6612.
- Ordre BSF/35/2014, de 20 de febrer, per la qual s’actualitzen els criteris funcionals dels serveis de centres residencials per a gent gran de la Cartera de Serveis Socials. DOGC 26 de febrer de 2014, núm. 6570.
- Protocol marc i orientacions d’actuacions contra els maltractaments a la gent gran.
Legislació estatal
- Constitución Española, 1978 . BOE núm. 311, de 29 de desembre de 1978. Ar- ticle 50.
- Real Decreto-ley 5/2013, de 15 de marzo, de medidas para favorecer la continuidad de la vida laboral de los trabajadores de mayor edad y promover el envejecimiento activo. BOE núm. 65, de 16 de març de 2013.
- Llei 4/2005, de 22 d’abril, sobre els efectes en les pensions no contributives dels complements atorgats per les comunitats autònomes . BOE núm. 97, de 23 d’abril de 2005.
- Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2006.
7. Drets i deures dels usuaris dels serveis
Drets específics dels usuaris de serveis residencials i diürns
Els usuaris de serveis residencials i diürns, a més dels drets que reconeixen els articles 8, 9 i 10 de la Llei 12/2007, tenen dret a:
- Exercir la llibertat individual per a ingressar i romandre a l’establiment i per a sortir-ne, sens perjudici del que estableix la legislació vigent respecte als menors d’edat, les persones incapacitades i les persones sotmeses a mesures judicials d’internament.
- Conèixer el Reglament intern del servei, i també els drets i els deures, que s’han d’explicar de manera entenedora i accessible, especialment quan afecten gent gran, infants i adolescents.
- Rebre una atenció personalitzada d’acord amb llurs necessitats específiques.
- Accedir a l’atenció social, sanitària, farmacèutica, psicològica, educativa i cultural i, en general, a l’atenció de totes les necessitats personals, per a aconseguir un desenvolupament personal adequat, en condicions d’igualtat respecte a l’atenció que reben els altres ciutadans.
- Comunicar i rebre lliurement informació per qualsevol mitjà de difusió de manera accessible.
- Mantenir el secret de les comunicacions, llevat que es dicti una resolució judicial que el suspengui.
- Preservar la intimitat i la privacitat en les accions de la vida quotidiana, dret que ha d’ésser recollit pels protocols d’actuació i d’intervenció del personal del servei.
- Participar en la presa de decisions del centre que els afectin individualment o col·lectivament per mitjà del que estableix la normativa i el Reglament de règim intern, i associar-se per a afavorir la participació.
- Accedir a un sistema intern de recepció, seguiment i resolució de suggeriments i queixes.
- Tenir objectes personals significatius per a personalitzar l’entorn on viuen, sempre que respectin els drets de les altres persones.
- Exercir lliurement els drets polítics, i respectar el funcionament normal de l’establiment i la llibertat de les altres persones.
- Exercir la pràctica religiosa, i respectar el funcionament normal de l’establiment i la llibertat de les altres persones.
- Obtenir facilitats per a fer la declaració de voluntats anticipades, d’acord amb la legislació vigent.
- Rebre de manera continuada la prestació dels serveis i les prestacions econòmiques i tecnològiques en les condicions que s’estableixin per Reglament.
- Conèixer el cost dels serveis que reben i, si escau, conèixer la contraprestació de l’usuari o usuària.
8. Deures específics dels usuaris de serveis residencials i diürns
Les persones que accedeixen als serveis socials o, si escau, els familiars o representants legals, tenen els deures següents:
- Facilitar les dades personals, de convivència i familiars veraces i presentar els documents fidedignes que siguin imprescindibles per a valorar-ne i atendre’n la situació.
- Complir els acords relacionats amb la prestació concedida i seguir el pla d’atenció social individual, familiar i de convivència i les orientacions del personal professional, i comprometre’s a participar activament en el procés.
- Comunicar els canvis que es produeixin en llur situació personal i familiar que puguin afectar les prestacions sol·licitades o rebudes.
- Destinar la prestació a la finalitat per a la qual s’ha concedit.
- Retornar els diners rebuts indegudament.
- Comparèixer davant l’Administració, a requeriment de l’òrgan que hagi atorgat una prestació.
- Observar una conducta basada en el respecte mutu, la tolerància i la col·laboració per a facilitar la convivència en l’establiment i la resolució dels problemes.
- Respectar la dignitat i els drets del personal dels serveis com a persones i com a treballadors.
- Atendre les indicacions del personal i comparèixer a les entrevistes a què siguin convocats, sempre que no atemptin contra la dignitat i la llibertat de les persones.
- Utilitzar amb responsabilitat les instal·lacions del centre i tenir-ne cura.
- Complir les normes i els procediments per a l’ús i el gaudi de les prestacions.
- Contribuir al finançament del cost del centre o servei si així ho estableix la normativa aplicable.
- Complir els altres deures que estableixi la normativa reguladora dels centres i serveis socials de Catalunya.
9. Compromís de transparència
A Residencia Meran la nostra filosofia des de la seva creació ha sigut la transparència de la nostra gestió diària tant per les famílies com per el usuaris.
Com a eina tenim a la nostra “carta de presentació“ en la quan presenten els principals punts tant de qualitat com de transparència.